Ο πολύς Πρετεντέρης μας κάνει μάθημα – εδώ - του δικού του «πατριωτισμού» εξορκίζοντας οτιδήποτε έξω από την λογική του ως ακροδεξιό. Απολαύστε τον με ενδιάμεσα σχόλια – ερωτήματα του bloger.
«Μαθήματα πατριωτισμού»
-Πριν από τρία χρόνια, ο γνωστός θίασος της πατριδοκαπηλίας αλλά και άλλοι αφελείς πλην άδολοι συμπατριώτες μας, υποκίνησαν το λιντσάρισμα ενός σχολικού εγχειριδίου Ιστορίας και της συγγραφέως του. Το αμάρτημα του βιβλίου ήταν ότι δεν παρουσίαζε την Ιστορία «όπως μας την έμαθε η γιαγιά μας» - για να δανειστώ την καταλυτική διατύπωση του Λάκη Λαζόπουλου...
Σχόλιο : Η καταστροφή της Σμύρνης ήταν «ιστορίες της γιαγιάς μας Γιαννάκη»;
-Όπως είπα, στο λιντσάρισμα πρωτοστάτησαν πολλοί και διάφοροι. Από τον ΛΑΟΣ και τους οπαδούς του ως την ακροδεξιά πτέρυγα της ΝΔ, συμπεριλαμβανομένων και των γνωστών «ακροδεξιών της ακροαριστεράς». Κοινό χαρακτηριστικό των προαναφερθέντων: ένα μείγμα ημιμάθειας και ιδεοληψίας. Και κοινό ανακλαστικό: ο φόβος. Ο φόβος που μετατρέπεται σε καχυποψία όταν τα πράγματα δεν διατυπώνονται απαραιτήτως όπως «τους τα έμαθε η γιαγιά τους».
Σχόλιο : Στους ακροδεξιούς της ακροαριστεράς - που αποτελούν μείγμα ημιμάθειας και ιδεοληψίας – περιλαμβάνονται προφανώς και οι Καραμπελιάς, Παπαθεμελής και κυρίως ο Μίκης Θεοδωράκης Γιαννάκη»;
-Η ίδια ιστορία με τους ίδιους πρωταγωνιστές επαναλαμβάνεται και σήμερα. Αυτή τη φορά στόχος του όχλου είναι μια καθηγήτρια Πανεπιστημίου, πρώην βουλευτής του ΠαΣοΚ, η οποία τοποθετήθηκε ειδική γραμματέας στο υπουργείο Παιδείας. Τι περιλαμβάνει το κατηγορητήριο; Οτι σε παλαιότερα επιστημονικά βιβλία της διατύπωσε απόψεις οι οποίες (κατά τους επικριτές της) δεν συνάδουν με το κυρίαρχο εθνικό φρόνημα.
Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε μια κοινή βάση.
Πρώτον, την ανομολόγητη παραδοχή ότι η κοινωνία μας οφείλει να διέπεται από ένα κυρίαρχο εθνικό φρόνημα.
Δεύτερον, την αυτονόητη υποχρέωση όλων να συμμορφώνονται με αυτό το εθνικό φρόνημα και να το υπηρετούν.
Απορίες και ερωτήσεις δεν επιτρέπονται.
Σχόλιο :Με ποιο βασικό πτυχίο η Δραγώνα έγινε ««καθηγήτρια»» με του Diri; Εσύ που δέχεσαι ερωτήσεις θα μας απαντήσεις; Η Δραγώνα ακριβώς γι’ αυτές τις απόψεις «αμείβεται» με την θέση στο υπουργείου ΜΗ ΕΘΝΙΚΗΣ παιδείας.
-Το σχήμα αυτό θα ήταν βαθύτατα αντιεπιστημονικό, αν δεν ήταν πρωτίστως αντιδημοκρατικό. Υπό αυτή την έννοια, αποτελεί στοιχειώδη συνταγματική υποχρέωση των πολιτών της Ελληνικής Δημοκρατίας να αντισταθούμε στον όχλο. Να αντισταθούμε στην ποινικοποίηση του φρονήματος και στην ενοχοποίηση της άποψης. Να αντισταθούμε κυρίως στη νεοφασιστική αντίληψη ότι η κοινωνία μας χωρίζεται σε «εθνικόφρονες» και σε «μη εθνικόφρονες».
Σχόλιο :Από πότε «μεγάλε δημοκράτη» το όποιο λαϊκό αίτημα γίνεται αίτημα όχλου; Λαός ίσον όχλος Γιαννάκη όταν δεν μας βολεύει.
- Όχι επειδή όσα υποστηρίζουν η Ρεπούση ή η Δραγώνα είναι σωστά ή λάθος- αυτό μου είναι βαθύτατα αδιάφορο κι ούτε είμαι ο πλέον αρμόδιος για να το κρίνω... Αλλά επειδή η ουσία της δημοκρατίας μας είναι η συνύπαρξη των διαφορετικών απόψεων, η ανεμπόδιστη άσκηση της διερεύνησης σε όλα τα επίπεδα, η ανοχή απέναντι σε όσα μας βρίσκουν ριζικά αντίθετους και η αποδοχή ακόμη και του λάθους.
Γι΄ αυτό, μαθήματα πατριωτισμού αλλού. Μια συμβουλή που, αξίζει να το διευκρινίσω, απευθύνεται και προς τους σαλτιμπάγκους της πολιτικής και προς τους ποινικούς της δημοσιογραφίας.
Σχόλιο : Αν εσένα σου είναι αδιάφορες οι απόψεις Ρεπούση ή Δραγώνα – θα ήταν το ίδιο αδιάφορες και για μας αν δεν γινόταν απόπειρα από την Ελληνική πολιτεία να γίνουν κυρίαρχη ιδεολογία «εκπαίδευσης» και προπαγάνδας στα παιδιά μας.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να πιστεύει οτιδήποτε. Δεν διώκεται από τον - κατά σένα– «όχλο» η άλλη άποψη, διώκεται η επιβολή της άλλης άποψης κόντρα και ενάντια στην άποψη ακόμα και των ειδικών –της Ακαδημίας Αθηνών.
Τι να κάνουμε Γιαννάκη οι ακαδημαϊκοί μας φαίνεται είναι παρασυρμένοι από τις γιαγιάδες τους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου