Πόσες τέτοιες προμήθειες έχουν γίνει από τους μεγάλους χορηγούς του «σοσιαλισμού» τύπου ΠΑΣΟΚ – Τσουκάτου – Μαντέλη και δεν ξέρουμε ακόμη πόσων άλλων; Απορούμε ακόμη γιατί χρεωκοπήσαμε;;
Ρεπορτάζ: Κ. Σαρικάς, Ε. Καλλίνη
Νέα στοιχεία-«φωτιά» για τα βαγόνια της μίζας στον ΟΣΕ έφερε την Πέμπτη στο φως ο ALPHA. Εννέα ηλεκτράμαξες που είχαν αγοραστεί από τη Siemens έναντι 37 εκατομμυρίων ευρώ, σκουριάζουν εδώ και 8 χρόνια στον σταθμό Ειδωμένης του Κιλκίς, χωρίς να έχουν πραγματοποιήσει ούτε ένα δρομολόγιο. Η παραγγελία είχε γίνει επί υπουργίας Μαντέλη, όμως οι συγκεκριμένες ηλεκτρομηχανές δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν το δίκτυο του ΟΣΕ, το οποίο λειτουργούσε με μηχανές ντίζελ.
Παροπλισμένη δίπλα στις εννιά ηλεκτρομηχανές σαπίζει και η πεντάδυμη ηλεκτράμαξα του προαστιακού, που χρησιμοποιείται μόνο για να κάνουν γκράφιτι πάνω στα βαγόνια της νεαροί της περιοχής. Σύμφωνα μάλιστα με ειδικούς, ακόμη και αν οι ηλεκτράμαξες τεθούν κάποια στιγμή σε λειτουργία, σίγουρα οι μηχανές τους θα παρουσιάσουν πρόβλημα. Οι εννιά παροπλισμένες ηλεκτράμαξες είναι μέρος της παραγγελίας που έγινε από τον ΟΣΕ στη Siemens τον Δεκέμβριο του 1997. Υπουργός Μεταφορών ήταν τότε ο Τάσος Μαντέλης, που παραδέχτηκε πρόσφατα, ότι είχε πάρει ως «χορηγία» -όπως είπε χαρακτηριστικά- 200.000 Γερμανικά μάρκα από τη Siemens.
Τότε είχαν παραγγελθεί συνολικά 26 ηλεκτράμαξες, που κόστισαν στο δημόσιο 100 εκατομμύρια ευρώ. Οι ηλεκτράμαξες ήταν ουσιαστικά άχρηστες, αφού το ηλεκτρικό δίκτυο του ΟΣΕ είχε τότε μήκος μόλις 60 χλμ. από την Θεσσαλονίκη έως την Ειδομένη, ενώ η πρόβλεψη ήταν, ότι η επέκτασή του δεν θα είχε ολοκληρωθεί πριν από το 2006. Οι παροπλισμένες ηλεκτράμαξες δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ, ενώ οι υπόλοιπες 17 μπήκαν στο δίκτυο των σιδηροδρόμων αρκετά χρόνια αργότερα και πραγματοποιούν δρομολόγια εκ περιτροπής, καθώς δεν είναι απαραίτητες ούτε καν οι μισές, όπως λένε οι σιδηροδρομικοί.
Ενάμιση χρόνο μετά την παραγγελία των ηλεκτρομηχανών, τον Μάιο του 1999, ο τότε υπουργός Μεταφορών Τάσος Μαντέλης αποδοκιμάστηκε έντονα στον σταθμό της Θεσσαλονίκης από σιδηροδρομικούς, οι οποίοι τον κατηγορούσαν, ότι υπέγραψε για να αγοραστούν τρένα από την Siemens, την ώρα που δύο πρόσφατα αγορασμένες ηλεκτρομηχανές παρέμεναν ήδη παροπλισμένες. Οι ολοκαίνουργιες πανάκριβες μηχανές που αγοράσαμε από τη Siemens το 1997, έφθαναν σταδιακά τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα, αλλά παρέμεναν στα αμαξοστάσια, αφού ηλεκτρικό δίκτυο δεν υπήρχε. Την ίδια ώρα ο ΟΣΕ νοίκιαζε από τη Βουλγαρία μηχανές ντίζελ, για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες.
Το σκάνδαλο με τις άχρηστες ηλεκτρομηχανές δεν ήταν το μόνο σύμφωνα με τους σιδηροδρομικούς, που ταλάνισε τον ΟΣΕ. Όπως αποκάλυψε ο ALPHA, ο Οργανισμός πλήρωσε τα τελευταία χρόνια περίπου 550 βαγόνια, τα οποία δεν παρέλαβε ποτέ. Για τα βαγόνια αυτά δόθηκαν μίζες, που άγγιξαν τα 9 εκατομμύρια ευρώ. Όπως είπε μιλώντας στον ALPHA ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Νίκος Κουτσούκης «είχαν δοθεί προκαταβολές ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες χάθηκαν». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής δήλωσε απ’ την πλευρά του ότι «ειδικά επί ΝΔ οι συρμοί του ΟΣΕ "φορτώθηκαν" με πολλά επιπλέον βαγόνια, που δεν χρειάζονταν». Όπως καταγγέλλουν οι σιδηροδρομικοί, όχι μόνο ο ΟΣΕ πλήρωσε βαγόνια, τα οποία δεν παρέλαβε ποτέ, αλλά έκανε και νέα παραγγελία. Τα βαγόνια ξαναπληρώθηκαν για δεύτερη φορά, παρελήφθησαν τελικά, αλλά τα περισσότερα παραμένουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια, αφού δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ.
Πηγή: ALPHA
Επιμέλεια: Π. Γραμμέλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου